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Aquí encontrarás todos los documentos relacionados con el medio de la radio online, informes de audiencias, efectividad de formatos, inversiones en el resto de paises y todo lo que puedas necesitar.

GroupM, The Internet Radio Marketplace

En Junio de 2013 GroupM publica un estudio sobre radio online donde muestra el tipo de consumidores de radio online, lugares de escucha, tipo de contenido y el porqué agencias y anunciantes deben de tener en cuenta el medio para anunciarse.

IAB UK, Ads in an Online Audio Environment - The Customer´s View

In the UK alone there are currently hundreds of digital music services - some obscure, some very well known indeed - all competing for our attention. This market is growing and evolving by the day. Not only are new, specialist players launching all the time, but more established traditional audio specialists from the radio sector for example are embracing the possibilities offered by digital technologies.

Asociación para la investigación de medios de comunicación

Notas metodológicas. Equipamiento y hábitos del navegante. El consumo de medios en Internet. El uso compartido de Internet. Los problemas de Internet. Los virus Percepciones sobre la publicidad, privacidad y otros temas. Las redes sociales y el boca a boca. Actividades en Internet y uso de aplicaciones en móvil y tablet. Las compras, el showroomingy la economía colaborativa. El Internet de las cosas y otras funcionalidades

Radio: Tradicional vs Online (Radio On Off)

INTERNET ha modificado muchos aspectos de nuestra vida cotidiana y como no podía ser menos también ha alterado nuestra forma de relacionarnos con los medios de comunicación y con la radio en particular. Este estudio es el cuarto (el tercero monomedia, tras los de Prensa y Televisión) de una serie de estudios que desde AIMC estamos realizando para tratar de arrojar algo de luz sobre algunos de estos cambios

Reaching Consumers during the Purchase Process

In today’s frenzied and increasingly timepressed world, consumers are deciding what and when to buy in decreasing time units. In an “always on” environment, marketers are challenged to reach their target audiences at the most opportune and influential moment. And with more granular data able to identify and attribute the precise impact of each impression on a consumer outcome, the ability to serve tailored/sequenced messages close to the moments of purchase consideration and purchase opportunity is available and should be leveraged.

Radio: The Roi Multiplier

Across that time, the major econometric analysis agencies signed up to the vision of constructing the definitive analysis of radio’s ROI contribution within the wider marketing mix; they extricated all of their econometrics data relating to radio campaigns and supplied it to the central pool; the data has been aligned and analysed to produce highly compelling findings.

Webcast Metrics. Audience insights package.

Triton Digital has released its monthly digital audio Top 20 Ranker for July 2015.
The Ranker is a listing of the top-performing digital audio stations and networks measured by the Webcast Metrics® audience measurement platform.
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